måndag 19 januari 2009

Konferens

Bild tagen från www.fagelbrohus.se

Det här är ett schemalagt inlägg. Just i denna stund är jag med största sannolikhet på väg mot bastu med öl och korv. Senare en som vanligt utsökt middag i restaurangen med goda viner till. Han är vinintresserad, min gode chef. Kanske är jag på ett strålande humör.

Vi har konfererat några gånger på Fågelbrohus och vid ett par tillfällen också hunnit med en runda golf. Alltid lika trevlig. En av de trevligaste gester som jag kan komma på som har med Fågelbrohus att göra (även om det är långsökt) var från min svägerska.

Hon jobbade då på Grand Hotel och de hade kick-off, konferens eller bara någon slags mutövning för sina kunder. Jag vet inte riktigt och det är oväsentligt för denna historia. Det viktiga var att hon fick ett "golf-kit" med handduk, bollar och markör från Grand Hotel. Hon spelar inte golf själv och det är det som är det fina i kråksången. Hon gav hela kittet till mig. Förstår ni. Till mig.

Jag hade dessa åtråvärda attiraljer i över ett år tills bollarna var bortslagna och handduken snodd då vi var på Percy Nilsson dåvarande golfbana i spanska Los Naranjos. Kanske att den inte blev snodd utan att jag tappat den där. Det är naturligtvis också en möjlighet.

Jag tycker att det känns bättre att tro att den blev snodd. Att de nu finns någon annan lycklig, om en ohederlig, golfare som stolt spatserar med en Grand Hotel handduk på sin bag.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nu ligger du bra till Hanky Panky../ Svägerskan

Anonym sa...

Är det skoj att golfa? Och aldrig för sent att börja, visst? :)
Funderar på att testa nämligen.

Hank sa...

Det gäller ju att ligga bra till nästa gång du blir överöst med åtråvärda mutpresenter från de "finare" etablissemanget.

Kufikerna, det är aldrig för sent. Det kallas inte för pensionärsbandy för intet. Och det är kul, riktigt kul.Jag började för fyra-fem år sedan.