fredag 7 augusti 2009

Tiotusen besök: Och vinnaren är...

Jag är en man av mitt ord. Och det här är min blogg. Alltså en blogg som håller vad den lovar. Här har det tidigare lovats att den tiotusende besökaren skulle vinna en trisslott.

Jag kan därför meddela att det tiotusende besöket skedde idag. Från Chicago, Illinois, en indexeringstjänst från Fastservers. Det niotusenniohundranittinioende besöket kom från ip 87.227.77.114 (Saltsjöbaden) och det tiotusenförsta besöket kom från ip 85.134.127.178 (Larsmo, Västra Finland).

Dilemma. Jag kan rimligtvis inte utse en indexeringstjänst som vinnare. Vem skulle då vara mottagare av trisslotten? Hur skulle skrapningen gå till? Och får de ta emot denna typ av mutor? Vad händer om de vinner stora pengar? Kan jag få fängelse för detta? Stora frågor som bara blir större då min trötta semesterhjärna försöker processa dem.

Men jag skulle kunna utse besökaren innan (Saltsjöbaden) eller besökaren efter (västra Finland) som vinnare. Jag skulle också kunna anse att ingen är vinnare och ge lotten till mig själv eller någon jag tycker om. Eller så utser jag både Saltsjöbaden och västra Finland som vinnare och låter dem dela på trisslotten.

Vad tycker ni?

6 kommentarer:

Anonym sa...

Här kommer lösningen:
Man måste kolla på det hela ur ett estetiskt perspektiv.

9999 är ju ett mycket snyggare tal än 10001.

Alltså är det besökaren från Saltsjöbaden som har vunnit.

Lycka till!

MVH/ Saltsjöbaden

Fasching sa...

Jag tänkte just tipsa om vem galningen från Saltsjöbaden kan ha varit, men det var som synes redan gjort.

Så snubben i Chicago är ingen snubbe utan en indexeringstjänst? Fan, jag som trodde jag hade en läsare i USA.

Hank sa...

Saken är klar. Argumenten är övertygande. Saltsjöbaden vinner på estetik. Det är snyggare att vara nästan där än att trampa över. Tack för hjälpen.

Priset kommer med posten. Eller med Fasching eller mer troligt med hans fru. Grattis.

Anonym sa...

TACK!!!
Äntligen vann jag något!
Detta gjorde min dag!
Hoppas jag får träffa Lasse Bengtsson nu!

Hank sa...

Om du skulle få skrapa lott i tv så lova mig att du tar med dig din egen enkrona att skrapa med. Låt ingen stoppa dig, varje ruta ska ta minst 5 minuter att skrapa (med din turpeng). Det är så jag föreställt mig att det skulle gå till om jag någon gång skulle få sitta i tv4-soffan och skrapa i direktsändning.

Berit Brynja sa...

Jag ska skrapa rutorna lite huller om buller också! Snacka om att det skulle bli kaos i studion.