tisdag 4 augusti 2009

Idag är jag världens bästa pappa

Idag, efter att jag läst för barnen vände sig fyraåringen mot mig och viskade - Du är världens bästa pappa, pappa. Sånt värmer naturligtvis en faders hjärta. Men jag inser också att det kan ha att göra med den gigantiska vattenrutschbana som jag nyss köpt och som idag sattes upp på den minimala gräsplätt som vi kallar trädgård. Eller att jag gjorde en smulpaj på äpplena och krusbären som de plockat från samma trädgård. Eller det faktum att de fick ta hur mycket vaniljvisp som de ville till pajen. Strunt samma. Idag har jag varit världens bästa pappa. I morgon kan jag vara mig själv igen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

GRATTIS!
Det är bara att suga åt sig!
Vad anledningen är, är helt oviktigt!!!
Är man bäst, så är man!

Koksalt sa...

Det bästa av allt är.. Du ÄR förmodligen världens bästa pappa i deras ögon :-D