söndag 23 augusti 2009

Ordtorka

Det händer inte mycket på den här bloggen just nu. Jag har ordtorka och svårt att få fram något vettigt att skriva. Stopp. Nu kanske ni tänker att det har väl aldrig skrivits något vettigt på den här bloggen. Sant.

Ord är ibland svårt. Inte orden i sig men hur de tolkas. Vilket påminner mig om en facebookkonversation från i våras då jag hookade upp med en före detta pojkvän till min frus gamla chef (senare tillika min vän ska jag väl också skriva). Jag visste att han hade flyttat från stan och av hans statusrad kunde jag snabbt dra slutsatsen att han flyttat till någon gård någonstans, skötandes sina kreatur. Med tunnland efter tunnland där rådjuren springer fritt. Han hade skrivit något i stil med: Tittar på rådjur och ska snart gå och hämta in djuren.

den 7 mars kl. 14:55 · Jan Johannesson - Hej kompis!
den 7 mars kl. 16:15 · Hans Karlsson - Hallå, det var länge sedan. Har du flyttat till landet? Tar in djuren, tittar på rådjur. Låter härligt.
den 7 mars kl. 16:21 · Jan Johannesson - Jodu, visst bos det på landet, men det enda djur vi har är katten. Jag syftade på att jag skulle hämta min kära barn hos dagmamman. Men det är sant att tre rädjur passerade nedanför mitt fönster. Hur är det själv?

Hur det är med mig? Jorå, jag är en idiot som vanligt.

3 kommentarer:

Bajsugglan sa...

Ja, Facebook ger många fina, givande, uttömmande konversationer:)

Koksalt sa...

Haha! Det är tur att det finns folk som kan få en att skratta än idag... :-)

Torkan sitter i här också... Hur kan man känna prestationsångest över något som ingen ändå läser?

Fasching sa...

Hörru, nu sätter vi fart och bloggar lite va?