onsdag 12 augusti 2009

Modeblogg

Nu ska jag ge de etablerade modebloggarna en match. Hanna Fridén, Engla, LOLITA, KENZA, Kissie, UNDERBARACLARA, Glitzy eller vilken som helst annan modeblogg kan inte säga att jag har fel när jag här trendat sommarmodet 2009.

MAN - SOMMAR - 2009

Sommarskägg: Inte bara av lathet, utan även för att det är klädsamt och snyggt, låter MANNEN naturligtvis bli att raka sig under semestern. Alternativt anlägger man en obojring.

Pike: En piketröja ska antingen bära reklam eller vara av fint märke. Detta är mycket viktigt. Utan märke som skaver mot vänster bröstvårta signalerar MANNEN stor osäkerhet och avsaknad av de mest elementära modekunskaperna.

Mage: Hållningen är en del i att sälja sig själv, som alla vet. Genom att framhäva sin må-bra-mage bär MANNEN upp sina kläder på bästa sätt. Har man inte det rätta putet används med fördelar tidningspapper eller en sjal och hamburgare, korv och öl intas tills lagom put är uppnått.

Beiga shorts: På sommaren bär MANNEN shorts. Ingenting annat. Shortsen ska vara beiga. Ingenting annat.

Sommarben: Man ska på MANNENs smalben kunna se spår av hans vilda aktiviteter. Rivsår, blåmärken, brännässelblåsor är alla välkomna detaljer. Snyggt.

Sandaler: Sandaler är ett måste, med eller utan strumpor.


När jag ändå håller på så kan jag trenda vidare att detta sommarmode även gäller för kommande decennium på samma sätt som det gällt för de decennium som redan varit. Frågor på det?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Mycket bra inlägg, men som det modeorakel jag är hittade jag ett litet sakfel.
Färgen på dina shorts heter khaki, inte beige. Ville bara göra dig uppmärksam på detta.

MVH

Bettan "the modeorakel"

hanna sa...

HahahahahahahahHAHAHAhaha, jättejättefint inlägg! Hejja hejja.

Hank sa...

@Hanna: Tack Hanna. Varje gång jag får beröm så inleds det med ett gapskatt alternativt avslutas med ett. Men det är nåt bra, eller hur? Heja, heja. Du verkar skön.

@Kletskiten: Kan vi inte bara vara överens om att det heter beige. OK?