torsdag 6 augusti 2009

荒木信次 video: Scotland Dream Tour



Islaytrippen har blivit till en video i händerna på Shinji. Väl utrustad med både kamera och videokamera dokumenterade han Scotland dream tour. Förutom vår resa så besökte han också St Andrews. Världens bästa whisky och världens bästa golf.

Jag måste erkänna att jag fler än en gång tänkte vilken kliché (på en turistande japan) då han gång på gång filmade rakt ned i whiskyglaset med videokameran. Eller tänkte Hallå!, då han tog med torv från ett av destillerierna. Men jag förstår bättre nu. Videofilmningen var en del i en väl genomtänkt regissering av denna video och torven skulle vara till en bbq. Grillning a'la Islay. Varför tänkte inte jag på det?

Jag kan också konstatera att hans souvenirkonto var något större än mitt. Se filmen och njut.

2 kommentarer:

Daniel sa...

Kan känna den goda whisky smaken därifrån!

Daniel sa...

Kan känna den goda whisky smaken därifrån!