torsdag 15 januari 2009

Bloggtips


Jag har lärt mig att schemalägga inlägg och ska som första schemaläggning ge er ett bloggtips.

En bloggare med träffsäker känsla. En roligt ide, en utmaning och ett väl utfört uppdrag. Men jag avslöjar det inte nu. Istället ger jag ett utdrag från bloggen;

Jag insåg att risken med att ta detta steg i princip var mindre än att stanna kvar. Skulle jag stanna kvar skulle jag bli sämre på vad jag gjorde, få mindre ansvar, göra sämre ifrån mig och få en sämre självbild. Skulle jag åka var den enda riktigt stora risken att jag skulle få vara arbetslös ett tag när jag kom hem.

Jag schemalägger bloggtipset till lördag natt kl 04:00. Då får ni adressen till bloggen. Då kan ni läsa om hur man vågar släppa allt. Satsa på en egen idé på andra sidan jordklotet hela vägen hem igen, tillbaka till vardagen.

För att visa vilken skarpsynt bloggare detta är så ger jag ett smakprov av hans senare inlägg;

Jag väntar fortfarande på en sushirestaurang som vågar gå utanför gängse språkbruk och kalla en 8-bitars och en 16-bitars vad de var tänkt att kallas från första början.

Nintendo respektive SuperNintendo!

4 kommentarer:

Fasching sa...

http://www.uppdig.nu/

Mvh,

Google

Hank sa...

Ja ja, nu skrev jag att ni skulle få adressen på lördag. Men man kan ju alltid sno den, din googlande fetknopp.

Eller som Anna precis sa:
Hank (det sa hon inte för det heter jag ju inte), du har ju inte ens de mest basala kunskaperna i sökteknik.

Fasching sa...

Verkar som Anna har rätt. Du får kolla upp det där med Google. Fråga IT-chefen på ditt jobb tex.

Hank sa...

Det är ingen idé. Han kan inte detta bättre än jag.