söndag 11 januari 2009

Absolut förbjudet


I kväll kl 21:00 visar Kanal 5 första delen i dokumentären Trollkarlens hemligheter. Här ska hemligheterna bakom illusionerna avslöjas. Här ska trollkarlarnas tricks förklaras. Här ska man ta något kul, spännande och ibland t o m häpnadsväckande och göra det förklarbart, förenklat och med största sannolikhet riktigt, riktigt tråkigt.

Det är som att säga att det inte är tomten som kommer med julklapparna. Att tandfén inte förvandlar tappade tänder till 10-kronor. Hur kul och spännande blir det?

Jag vill inte veta hur man sågar en kvinna i två delar? Hur man får en person att sväva fritt två meter över marken? Jag vill fortsätta kunna bli underhållen, att kunna bli överraskad. Jag vill inte veta.

Nu vet ni vad jag inte gör på söndag mellan nio och tio. Vad gör ni?

11 kommentarer:

Anonym sa...

Eftersom jag är lite av ett "kontrollfreek" kommer jag nog inte att kunna låta bli att titta på detta.... /G

Hank sa...

G, då måste du lova att aldrig, jag menar ALDRIG, viska i någons öra minuten innan damen sågas itu;
- Jag vet hur de gör. Det är ett trick. Damen har bara...

Lova.

Anonym sa...

Jag lovar! /G

Hank sa...

Tack :o)

Anonym sa...

Idiot jävel titta inte programmet om du inte vill veta!

Anonym sa...

Det är frivilligt att titta,ingen som tvingar en till det.

Hank sa...

Big5, tror att det var precis det jag skrev att jag inte skulle göra och inte heller gjorde.

Anonym sa...

Bra Hank håll magin levande!

Anonym sa...

Åh Tack för att du inte tittar, jag är en trollkarl som bara tycker skit om det här programmet, det förstör så hilma mycket, tänk om man köper ett trick och så blir det avslöjat då har man slösat bort några hundralappar. inte kul =/

Trollkarlen Joel sa...

nu följer jag din blogg

Hank sa...

Välkommen trollkarlen Joel. Håll magin levande.