onsdag 14 januari 2009

Inte sant !


Prison Break läggs ned efter säsong fyra. Det betyder maj 2009 för oss svenska tittare. Det är ju bara några månader dit. Och sen är det slut. För alltid.

Nyheten går att läsa på kanal5.se och jag vet inte riktigt vad jag ska tro. Varför lägger 5:an ut detta. Prison Break går ju på TV3. Är det desinformation? Är det någon som sitter och skrattar, kanske hummar nöjsamt för sig själv just nu? Är Alexander Dunerfors en elak liten praktikant som missbrukat sin befogenhet för att skoja till det lite? Jag hoppas det.

Om det nu är så det kommer att bli. Gör det snyggt. Avsluta bara. Kom på nya idéer. Jag vill inte höra talas om någon spinoff. Vill inte ens höra det nämnas i samma mening som Prison Break eller Wentworth Miller. En kvinnlig spinnoff – Nej tack!

Vad tycker ni?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej,
jag fastnade en stund förra avsnittet, annars har jag aldrig sett eländet. Men en kvinnlig spinnoff skulle jag nog titta på - det är en bra idé! Kanske 'Scilla Break' eller så?
-C

Anonym sa...

Who cares?

Anonym sa...

Haha, jo jag skrattar nöjsamt för mig själv just nu (och må vara elak ibland) men dessvärre är nyheten alldeles sann.

Anonym sa...

Hahahah! En fängelsespinoff är också på sin väg. L-word-flatorna åker in i finkan!

Hank sa...

Aha, jag tror jag kommit på det. Alexander Dunerfors är inte någon elak liten praktikant. Han är en av kanal5s riktiga höjdare. Ett marknadsföringsgeni. Han har naturligtvis redan köpt in rättigheterna till säsong 5 och nu lägger han grunden, skapar en hype, för att sedan triumperande gå ut och bli hjälte på Kanal5 och i hela TV-etablissemanget.

Smart Alexander, smart!