måndag 27 april 2009

Vårtecken - en cykel på köpet

Ett annat vårtecken är Sibas och Elgigantens vårkampanjer där man får en cykel på köpet. Jag tror att Siba var först ut för några år sen men att Elgiganten sedan tog över och försåg hela Sverige med cyklar. Ni kommer väl ihåg när Douglas León i sitt förortsalterego Dogge Doggelito sålde sig, cyklar och en massor av varor som ingen egentligen behövde eller kanske inte ens ville ha.

Siba håller ut och kör kampanjen även detta år. Jag tänker kort - hur många cyklar klarar det här landet att ta emot? Det börjar bli som med mobiltelefonerna. Snart finns det fler mobilabonnemang än invånare. Spädbarn och pensionärer på långvården inräknat.

Men det är svårt att stå emot. Lyssna på det här: Helautomatisk espressomaskin i svart pianolack. En inbyggd tyst kvarn ger dig nymalet kaffe. På den digitala displayen återfinns soft touch knappar där du enklet väljer vilket kaffe du vill ha. Kostnad 2990.- och en cykel på köpet.

Eller det här: D90 är utrustad med en 12,3 Megapixel sensor och EXPEED bildbehandlingssystem som ger fantastisk bildkvalitet för en mängd olika ISO-ljuskänsligheter. D90 ger fantastiskt lite brus även på höga ISO-tal. Med livevisningsläget på den 3" stora LCD-dislplayen kan du komponera och fotografera bilder med oerhörd noggrannhet. LCD-displayen har 920 000 punkter. Den har även ett inbyggt självrengörande dammborttagsfunktion i huset. Tidigare pris 13990.-. Nu 10990.- och en cykel på köpet.

Jag tänkter på vårt förråd där förrförra årets cykel står. Använd en gång och nu med en så rostig kedja att den förmodligen aldrig kommer att kunna användas igen. Jag tänker vidare på förra årets cykel som står där bakom, fortfarande i kartongen som den kom i från affären. Jag tänker att jag varken behöver en espressomaskin eller en digitalkamera med självrengörande dammborttagningsfunktion. Men jag vet redan nu hur det kan sluta, kommer att sluta, slutar.

1 kommentarer:

ruou macallan sa...

Thank you for sharing the information that really matters to me, I also have a website that shares the information about your daily life you can visit my site when you can thank you very much.