söndag 19 april 2009

Naken i Helsingborg

Det blir inte roligare än så här. Ett gammalt försvarstorn fotat från dörren på hotellet där jag bor. Tydligen väldigt rustikt. Man kan hyra det för slutna sällskap. El saknas men det finns facklor och annat medeltida som lyser upp. Vad vet jag inte, för jag har aldrig varit där och kommer förmodligen aldrig att få komma dit.

Eller… lite roligare kan det bli. I kväll var vi vid hamnen och åt middag. Rökare som jag är så gick jag ut och tog en cigg mellan rätterna. En man i skinnväst, hästsvans och allmänt stökigt intryck närmade sig och tände en cigg. Han stod kvar bredvid mig så jag var tvungen att småprata lite. Jag frågade – Är du en skinnknutte från Helsingborg, en Hells Angelssnubbe? (jag har aldrig varit speciellt bra på att småprata). Han tittade på mig och log. Nej, säger han, men jag kan klä av mig och dansa naken. Jag tittar först på min kollega som står bredvid. Vi skrattar högt. Oförsiktigt högt för att håna en skinnklädd Helsingborgare. Men vi vet inte bättre. Han blir lite förnärmad men spinner vidare på temat att dansa naken. Det är tydligen inte han, utan en han känner. En kille i slips. En korrekt kille som kan uppföra sig men varje gång han blir onykter slutar det med att han dansar naken. Vi ler och går in på restaurangen igen. Då skriker han efter oss – Ni kan få mitt nummer. Vi svarar inte men tänker - Nej tack, NEJ så in i helvete tack.

6 kommentarer:

Articuno sa...

WTF? Lantisar är ju fan galna. Jag tycker att du borde komma hem. Genast.

Fasching sa...

Käka på Lagmarks! Missa fan inte det!!

Hank sa...

@Articuno: Kommer så fort jag kan. Redan i morgon faktiskt.

@Fasching: Okej, måndagar är ju en riktig party-night på Lagmarks.

Tesstamente sa...

Jag gillar ditt slags småprat, så ska dom tas!

Johan sa...

I Helsingborg vet man aldrig vad som händer förens man vaknar upp i Helsingör.. :-s

Hank sa...

@Tesstamente: Japp. När man inte kan bättre småprat så blir det ofta precis så dåligt bra. Men småprat kan leda till döden. Har jag hört.

@Johan: Åhh. Tro mig att man försökt få mig att "tura". Men se där. Till och med jag har mina gränser. Det trodde du inte va?