torsdag 2 april 2009

Aprilskämt

Som ni kanske förstod så var förra inlägget ingenting annat än ett aprilskämt. Ett utomordentligt välgjort aprilskämt som gjordes redan till 1 april 2008. Jag kommer nog att publicerade det igen 1 april 2010. Så mycket gillar jag det.

Samtidigt på tv:n hör jag talas om en pillerkamera:

Att hitta förklaringen till ont i magen, diarréer och blödningar i tarmarna kan vara mycket svårt. Men sedan den sväljbara lilla videokameran börjat användas på Universitetssjukhuset Mas i Malmö spåras många fler fall jämfört med traditionella metoder.

Experter världen över tror nu att metoden kan komma att ta över endoskopin helt och hållet. Och nya områden, som att undersöka såväl matstrupe som tjocktarm med tekniken, är på gång.

Hade jag hört det igår så hade mitt aprilskämt varit att lägga upp det på bloggen den 1 april. Ni skulle naturligtvis inte tro på det och skriva massor med kommentarer om att det gick ni inte på, så lättlurade var ni inte, att jag kunde försöka lura i någon annan att man kan svälja något som innehåller vidvinkelobjektiv, kameralins, blixt, batterier och antenn. Men så är det.

4 kommentarer:

Eva-L sa...

Fast jag förstår inte varför det måste vara ett skämt. OK, de får skippa den lilla mössan (det är ju framförallt den som avslöjar att det inte är på riktigt; INGEN skulle ju sätta på sig en sån), men annars, varför inte en Zelda-film? Jag skulle gå.

Hank sa...

Jag skulle definitivt gå. Och ta med mig barnen oavsett åldersgräns. Kanke till och med klaga om filmen inte följde originalhandlingen från spelen :o)

Det var helt enkelt för bra för att kunna vara sant.

Fasching sa...

Exakt vad som var roligt med det där aprilskämtet behöver vi diskutera över en Dry Martini med efterföljande middag. Typ imorgon.

Hank sa...

@Fasching: Det ser vi fram emot.