lördag 19 september 2009

Revenge

För ganska exakt en vecka sedan startade jag min alldeles egna maffiamob i Mafia Wars på Facebook. Jag har gjort allt ifrån att spöat upp en konkurrerande gangster, kapat långtradare och fixat det irlänska gängets lokala hårding till att bränna ned en hyresrätt, rånat centralbanken, slagit ner yakuzan och plundrat polisens lager för beslagtaget gods. Jag har skött mina uppgifter som den helyllegangster jag är även om det här och var har krävts sina offer.

Men i den här gangstervärlden finns det andra gangsters. Gangsters som liksom jag kapitaliserar på andras tillgångar. Gangsters med stora egon som huxflux kommer och slår ned en och tar alla ens pengar. Detta händer oftast nattetid då man oskyldigt ligger och sover. Det är då ilskan slår till. Det är då man tänker hämnd. Det är då man letar upp detta skurkaktiga gangsterego för att ge igen, för att allt som oftast bara kunna konstatera att man åker på stryk än en gång och förlorar ännu mer pengar. Det är då dessa skitgangsters hamnar på min hatlista.

Men det är slut med det nu. Jag har rekryterat en ny maffiamob. Jag har rekryterat John Locke. Titta noga på bilden ovan i mitten. Där ser ni John Locke, numera toppsoldat i Hank "Greasy Thumb" Capone mafia crew. Förstår ni vad detta innebär. Nu ska jag hämnas och sen kommer jag att kunna sova lugnt på nätterna igen.

Min hatlista:
Don Fadhel corleoni
Siddhartha
Don Ryan
Don Hammad
Don McCaffrey
Don Santo
Fat Tony
Don Peterson

Ps. Det här är är på intet sätt beroendeframkallande. Det har ni säkert redan förstått. Ds.

16 kommentarer:

Koksalt sa...

Hur menar du? Beroendeframkallande? Förstår inte vad du pratar om.... varför kan jag inte utföra mer jobb? varför får jag stryk? Jag är lugn..... Fan då, så fick jag stryk av "the shark" igen.... HATA!!

Jag har ingen wheelman... :-(

Anonym sa...

Men vaffan! Spöa, bränn, våldta och mörda, men gör det snabbt så du blir klar någon gång!!!

Hank sa...

Jaha, då sitter man här igen. Mitt i natten och hör hur det snusas sött ifrån sovrummen. Men inte jag inte. Jag har en hämd att utkräva först.

Och Koksalt, du är fortfarande hjärna i gänget. Frugan satte jag som kassaskåpssprängare :o)

Koksalt sa...

Jag blir nästan tårögd över äran.. :-) Men det är smart att välja fruga att ta hand om pengarna.. Eller? Hmm.. får fundera på den..
Jag har gått med i en Mafia som, hör och häpna, startar KRIG mot andra maffior, maffiar, maffia?? Nånstans känns det här alldeles för seriöst... Men uj vad roligt det är :-D

Fasching sa...

Sluta böga, börja blogga!

/Kommando Berit

Anonym sa...

Hank! Ta dig samman för i hel*ete!

Tack för lotten förresten!

Fasching sa...

Bloggabloggabloggabloggabloggabloggabloggabloggabloggabloggabloggabloggabloggabloggabloggabloggabloggabloggabloggabloggabloggabloggabloggabloggabloggabloggabloggabloggabloggabloggabloggabloggabloggabloggabloggabloggabloggabloggabloggabloggabloggabloggabloggabloggabloggabloggabloggabloggabloggabloggabloggabloggabloggabloggabloggabloggablogga.

Fasching sa...

Varför har jag inte fått nån lott??

Anonym sa...

HAAAAAANK!!!!!
Kom tillbaka! Allt är förlåtet!!!

Fasching sa...

Nja, det var väl att ta i. Men kom tillbaka ändå!

Anonym sa...

Sssch, ska vi ha tillbaka honom eller inte. Lite lögner har väl ingen dött av?

Fasching sa...

Ok.

Hank, allt är förlåtet!

Fasching sa...

Ok.

Hank, allt är förlåtet!

Fasching sa...

Oj.

Anonym sa...

Ok.

Hank, allt är förlåtet!

Hank sa...

Härligt med lite spam i kommentarsfältet. Det förhöjer min torsdagskväll. Tackar.

Men vad har ni, jag eller vi gjort som ska förlåtas? Man skulle kunna tro att någon ristat in sitt namn med ett stålblad så att blodet sprutade. Men så full har jag väl aldrig varit?

@Kletskiten: Lotten vann du ärligt med din ypperliga retorik. Grattis.