fredag 11 september 2009

200 km/t

Idag var jag på resa västerut i Sverige. Jag var ute i god tid för att inte missa mötet någonstans i Karlskogatrakten. Det är jag på nåt sätt, alltid med ett par tre extra minuter till godo. Och det funkar nästan alltid. Jag kommer i tid. Idag hamnade jag bakom världens bredaste traktor med världens mest bekymmerslösa bonde som körde långsamt, långsamt på den enfiliga vägsträckan med längre och längre köer som följd. Där satt jag i en närmast stillastående bil och kände hur mina två-tre minuter plus förvandlades till en sisådär 27 minuter minus.

När traktorn till slut svängde av så fick det gå betydligt fortare. Jag kom i tid. Som alltid.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Var rädd om LIVET och körkortet! /G

Hank sa...

Nu skäms jag lite. Det händer inte ofta att jag kör så fort. Men det borde naturligvis inte hända alls.

Medelklassman sa...

Tar du kort med mobilen samtidigt som du kör 200 km/h?

Är du HELT dum i huvudet?