tisdag 1 september 2009

God bless Electrolux

I vår familj älskar vi kaffe. Så till den milda grad att vi tapetserat hela köket med en tapet föreställande *konstpaus* kaffe. När vi äter frukost möter blicken arabica, robusta etc. Samma sak när vi äter lunch, middag eller rotar efter godsaker kvällstid. Vi ÄLSKAR verkligen kaffe. Nu menar jag inte espresso eller något annat nymodernt skit. Jag menar hederligt nymalet bryggkaffe. Och ska man få nymalet hederligt bryggkaffe så måste man handgripligen mala bönorna och sedan förflytta dem till bryggaren med filter. Alternativt tar man allt man äger och har för att finansiera en kaffemaskin som också gör espresso, cappucino och allt det där andra som inte var så särskilt viktigt. Och samtidigt med det beslutet kastar man också ut spis alternativt kyl för att få plats med den nya kaffemaskinen i köket.

Eller så tackar man gud för att han hörsammat våra bönor *ler* och köper en Electrolux Coffe maker EKAM 200 som brygger kolfiltrerat nymalet bryggkaffe precis som vi vill ha det. Med timerfunktion så att vi kan vakna till doften av nybryggt kaffe varje morgon i vårt överdrivet kaffeinspirerade kök.

Nu skulle vi aldrig våga göra detta utan att först ha läst Faschings goda vitsord för Electrolux produkter. Såja, där kom den. Länken alltså. För som ni förstår är baktanken med hela det här inlägget att få göra en länk till Faschings numera enormt populära blogg och på så sätt få en liten skvätt av besökarna att rinna över hit. Men vi har köpt en ny kaffebryggare. Det är också sant.

7 kommentarer:

Johan - Koksalt sa...

Har ni verkligen testa bryggaren/malaren? Den ser mer än lovligt avancerad ut och jag litar inte riktigt på såna maskiner när det kommer till morronkaffet... :-)

Men det låter gott med nymalet kaffe...

Hank sa...

Jodå, för en gång skull kan jag faktiskt säga att man kan lita på maskinerna. Jag är ju till vardags it-chef och har lärt mig den hårda vägen att inte sätta allt för stor tilltro till just maskiner :o)

Fasching sa...

Så du har handlat på Electrolux? Welcome to Hell my friend.

Berit Brynja sa...

På jobbet kallas mitt kaffe för "fulfika", men det rör mig inte i ryggen.
Varmt och gott kaffe är överskattat, det är ändå giftet man är ute efter!

Hank sa...

Vem har inte druckit fulfika för att få sin dos a koffein! Jag försöker bara göra det lite mer sällan ;o)

Fasching sa...

Du anar inte hur sällan du kommer att få i dig ditt koffein nu när du lagt den njutningen i händerna på en produkt från Electrolux.

Ulrik sa...

Grattis du har oändligt med njutning framför dig. Och om inte Fasching slutar med sin grundlösa illasinnade smutskastning av Electrolux, så kommer han bjudas på Chill Out Shiraz i framtiden.