onsdag 4 mars 2009

Fy f-n för läsare - han borde bli adlad


Nedlåtande, respektlöst och förolämpande. Det är mobbning, så skriver Aftonbladets läsare. Jag blir trött, chockad eller i alla fall mentalt överrumplad. Vad har hänt medan jag sov?

Jag får medge att jag stundtals fått höra från min fru om alla tokiga människor som finns på familjeliv. Vilka värderingar folk har och hur många dumskallar det finns. Med dumskalle menar jag inte någon som är dum, dvs elak, utan någon som är dum, som dum i huvudet.

Det är därför jag blir trött. 60.5%, dvs fler än hälften av Aftonbladets läsare tycker att detta är skit. De blandar ihop det med mobbning. De är så moralpredikande och trångsynta att ingenting släpps in i deras fabricerade och sjuka vardag. Tycker ni att jag tar i? Tänk då på att det är dessa läsare, lyssnare och tittare som röstar fram melodifestivalbidrag. Det är de som röstar fram operapop med Malena Ernman.

Jag har tidigare skrivit om Henrik Schyfferts roast och nu blir han på allvar mannen som tar roasten till Sverige. Han gör en kulturgärning. Han borde mycket riktigt bli adlad. Men han borde välja sina gäster bättre. Vem f-n vill se Pernilla Wahlgren bli roastad?

0 kommentarer: