torsdag 19 mars 2009

Jag fasar - Girl Power

Den forna Tyskungen skriver numera bloggrecensioner på theCritics och via den sidan kom jag oförhappandes in på Towa Lindbergs vansinning ointressanta blogg om fettsugning, mini micro chihuahuaor och ett förvuxet tonårsliv. Jag borde ha slutat läsa direkt.

Men jag fastnade för inlägget Hur du driver din man till vansinne som fick mig att fasa. Här listar hon kul saker som tjejerna kan göra för att irritera sina killar. Som brudarna kan göra mot grabbarna. Utpräglade feminina beteenden som driver den maskulina populationen till vansinne.

Jag drar hela listan här nedan,

• Säg aldrig vad du egentligen menar. Någonsin! (check)

• Var tvetydig. Alltid! (check)

• Gråt. Gråt ofta. Informera honom om att det är hans fel.

• Dra upp saker som sades, gjordes eller tänktes på för år, månader eller decennier sedan… (dubbelcheck) kanske till och med till en helt annan pojkvän.

• Få honom att be förlåtelse för allting.

• Skvallra. Skvallra om allt som går.

• Se honom djupt i ögonen och börja skratta.

• Bli arg på honom för precis allt.

• Vid komplimang, se till att agera paranoid. Missförstå allt. (check)

• Var alltid försenad. (check) Skrik om han är det.

• Tala alltid om dina ex-pojkvänner 24 timmar om dygnet, 7 dagar i veckan. Jämför och visa på skillnader.

• Låt honom gissa vad du vill och bli sedan arg om han har fel. (check)

• Planera små anledningar till att fira ert förhållande. Till exempel månadsdagen av när ni först såg varandra på biblioteket. Bli sedan arg för att han glömt. Brist sedan ut i gråt.

• Klaga konstant på att du är tjock. (check) Fråga honom. Gråt sedan oberoende av hans svar.

• Glöm avsiktligt slutpoängen i en rolig eller spännande historia. (check)

• Låtsas vara intresserad av något han pratar om, låt honom gå på det, för att sedan totalt ignorera honom. (check)

• Skyll allt på PMS.

• Närhelst det blir tyst, fråga honom “Vad tänker du på?” Gärna hundra gånger om dagen

• Misstolka allting. (check)

• Överanalysera allt. (check)

11 av 19, det är skandal. Jag fasar över resultatet. Jag är en tjej, brud, kvinna eller tant. Eller alltihop på en gång. Girl Power!

7 kommentarer:

Anonym sa...

oj oj oj ;)

Fasching sa...

I rest my case.

Hank sa...

Towa; stort av dig ;-)

Fasching; jag står utan svarsmål. Tant Hank, det svänger inte riktigt.

Anonym sa...

nej men vadå pappa, du är ju en karlakarl som sitter och tittar på "så ska det låta" och sjunger med glatt..

Fasching sa...

Hahahahaha! Jag dör!

Articuno sa...

Hörru Hank, 11 av 19 på den där listan gör dig inte till tjej/brud/kvinna/tant. Det gör dig till den du är och alltid har varit - en jävligt jobbig människa.

Hank sa...

Tack älskling, du känner mig bäst :o)