torsdag 11 juni 2009

Det händer så mycket konstigt

Idag när jag kom hem mötte jag ungarna utanför dörren och det första de sa var vilken underbart god middag det fått. Det var de godaste de ätit. Jag frågade vad, men fick inget veta. -Gå in och titta pappa, det var jättegott. Det var lax och stuvad potatis! Och det kom från mina ungar som knappt äter någonting annat än köttbullar och makaroner. Konstigt.

Igår hade 17-åringen skolavslutning och som väntat gick hon till skolan utan att ha nåt sommarjobb på gång. Trots det så är planerna många och utlandssemestern mer eller mindre redan bokad. Igår kom hon hem och hade fixat sommarjobbet. Samma dag som skolan slutade. Vad är oddset för det? Ännu konstigare är att hon fixade det på mitt jobb. Hon fixade själv ett jobb, där jag är chef, utan att gå via mig. Det är drivet. Men mycket konstigt.

Konstigast av allt är ändå att Koenigsegg nu lagt händerna på Saab! Skånska supersportbilstillverkaren har gjort ett letter of intent med GM om att köpa hela Saab Automobile. Supersmart, oväntat och superkonstigt.

Vad händer härnäst?

5 kommentarer:

Johan (koksalt) sa...

Imponerande av din dotter.. Går i sin fars fotspår kanske?

koeniggsegg + Saab... Världen tar konstiga vändningar ibland... Men Saab lanserade ju Saab Viggen så...

Hank sa...

Kanske, men mest troligt precis tvärtom.

SAAB dealen var för mig oväntad men om det går i lås kan det vara ett väldigt smart drag. Är väl norrmännen som står för kapitalet, antar jag.

YRKESKRIMISNÄLL™ sa...

Men det kan bli bra!
Det kan rent av bara bli bättre!

Koksalt sa...

Det är väl nån norrman som äger en stor del av Koenig redan som ska gå in med pengar?

Hank sa...

Ibland önskar man att det var vi som hade hittat oljan :o)
Med bra pengar (och affärsmässighet) tror jag också att det kan bli en riktigt lyft för det teknikkompetenta varumärket Saab. Kanske att vi får se en ny Saab i en kommande bondfilm. Helgonet gjorde ju sitt för varumärket på 70-talet.