fredag 26 december 2008

Första inlägget


Det här är mitt experiment
, ett test för att se hur lång tid det tar för en blogg att bli uppmärksammad. Det primära målet är inte att försöka skriva varken bra eller underhållande, främst för att jag inte kan, utan istället att försöka lära mig hur själva företeelsen ”blogg” fungerar.

Enligt en allmän uppfattning så föddes bloggen år 1997, eller rättare sagt webbloggen som den först kallades. Sedan 2004 har dagboksskrivandet ökat lavinartat och engagerat både skribenter och läsare. Det är ett accepterat media med en allt större genomslagskraft. Någonstans har jag läst att det skapas 120.000 nya bloggar per dag, världen över.
Idag bidrar jag också till statistiken.

Jag börjar nu den 26 december 2008. Jag berättar inte för någon. Jag är anonym. Jag är okänd.
Ingen vet att jag finns. Enda kommunikationen är det som skrivs på denna blogg. Detta gäller tills första kommentaren är lämnad. Go.

1 kommentarer:

Anonym sa...

Too late.
Your out of the closest.
Lägg ner.
-C

:)