måndag 6 juli 2009

Outhärdligt

Jag har precis dragit några gamla skämt för mina yngsta. Ni kan skämten. De som går ungefär så här:

- Se upp för trappan! Vilken trapp-pp-pp-ppa?
- Se upp för stången! Vilken stång-ng-ng-ng?
- Se upp för stupet! Vilken stu-u-u-u-u-p?

Det skulle jag aldrig ha gjort. Barnen skrattade högljutt och konstruerar nu egna skämt. Som går ungefär så här:

- Se upp för ögat! Vilket ö-ö-ö-öga?
- Se upp för pannkakan! Vilken pann-n-n-kaka?
- Se upp för Maggie! Vilken Maggie?

Det är outhärdligt!

3 kommentarer:

Anonym sa...

strålande! :D
den med ögat var bäst. jag garvar fortfarande!

Anonym sa...

Hahaha! Skyll dig själv!
Du glömde förresten den om trappan!
- Akta trappan!
- Vilken trappappappappa?

Anonym sa...

Skrattar bäst...
mitt förslag var visst ditt första skämt...
jag har ett minne som en guldfisk.
Sorry.